Alla inlägg under juli 2009

Av M - 28 juli 2009 06:15

Nu bär det av till vin- och champagnelandet.

Av M - 26 juli 2009 10:16

Igår blev jag jättesugen på choklad men hade ingen lust att gå till affären och köpa en massa onödigt.

Jag försöker undvika färgämnen, konserveringsmedel och annat som inte är bra för min kropp.

Så jag rensade skåpen och gjorde chokladbollar!


Glutenfria Chokladbollar

100 g Bregott

1 dl muscovadosocker (det bästa sockret)

1 msk vaniljsocker

2 msk kakao

3 dl glutenfritt müsli eller renade havregryn

3 msk kaffe (jag tog toffeekaffe mmmm)

Pärlsocker, kokos eller strössel till garnering


Blanda allt, vila i kylskåpet en halvtimme sen rullar du fina små bollar som du sen rullar i garneringen.

Färdigt!


glutenfria chokladbollar


Jag använde strössel för jag hade inget annat hemma och det ser så tråkigt ut om man inte har någon garnering.


Glutenfria havregryn? Läs mer här: http://www.semper.se/templates/page.aspx?id=335


Läs mer om Muscovadosocker här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Muscovadosocker

Av M - 24 juli 2009 23:32

Jag kom på att jag har inte gjort något för att inspirera er på jättelänge, så jag hittade några godbitar.

Jag är helt insnöad på paljetter just nu, man kan köra diskret eller fullt ut om man vill ha det hardcore det vill säga.

Sen tycker jag att det är helt OK att ha det till vardags.


Blusen är jättesnygg, men om man vill dämpa ner looken lite kan man ju ta bort väskan/börsen eller hårbandet så blir det inte så overkill.


Sequin och njut.

Av M - 24 juli 2009 22:01

Är det jättebra program som visas på Discovery channel.

Ingen mat, inget vatten.


http://www.discoverychannel.co.uk/web/survivorman/survivorman-jigsaw-puzzles/

Av M - 24 juli 2009 18:06

Ensam kvar i lägenheten.

Av M - 21 juli 2009 14:24

Jag kom hem ganska sent igår, men efter en lång natts sömn känner jag mig som ny.


Jag har tillbringat dagen med att tvätta kläder, titta genom bilder och läsa Breaking Dawn som är den sista av böckerna om Edward och Bella. För alla er som sett Twilight kan jag rekommendera att läsa alla böckerna.


Bilder från Skottland kommer senare när jag kan bli arsed till att ladda över dem till datorn.

Av M - 17 juli 2009 16:15

Packad och klar.

Har fixat håret och bara kläderna kvar.


12 grader och regn i Skottland... :)

Presentation

Omröstning

Brukar du skänka pengar till välgörenhet?
 Nej
 Ja

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards