Alla inlägg under januari 2010

Av M - 28 januari 2010 22:54
Av M - 28 januari 2010 20:06

Äntligen fri från feber och huvudvärk med mindre snor!

Så dagen har gått till COD mw2, det går ganska bra förutom att jag är trög som en liten snigel så jag får inte upp kniven när jag behöver.


Hur som helst, tillbaka till förskolan imorgon och gnälliga föräldrar,

"var är hans strumpor, varfööörrr kan i aldrigggg hålla reda på dem?", "ni är ute för lite", "ni är inne för lite" eller "hennes pappa som suttit inne för misshandel kommer och hämtar idag".

 

Förskolan är så färgstark :)



Av M - 27 januari 2010 13:02

Nu har jag gjort en bakgrund som jag är riktigt nöjd med, den är skön för ögonen och väldigt ball också. Lite starkare färger kanske och den hade blivit ännu ballare. Bakgrundens mening är först och främst att föra tankarna till Alice I Underlandet, men också känns den modern och soft.


Den var också väldigt lätt att göra i programmet http://www.sumopaint.com/app/.


Du håller i penseln.

Av M - 26 januari 2010 12:55

Hej, kan du rösta?


<----där.

Av M - 26 januari 2010 11:14

Det senaste halvåret har jag haft två stora utgifter, CSN-lån på 15 000:- som jag vill betala hela summan på en gång med tanke på att ränta är onödigt hög, sen har jag också köpt en ny dator på ca 10 000:- som har lämnat efter sig ett stort, svidande hål i bankboken.


För att försöka balansera min ekonomi och spara det här året har jag;

* Sagt upp prenumerationer på Elle, Level och Chic.

* Säljer grejer på Tradera (även om jag råkade skicka ett par converse till klädesåtersamling....shit...men det kan kompenseras)

* Åka snålskjuts med syrran till Coop Forum eller Ica Maxi för att göra två för en-klipp.

* Sluta köpa godis

* Billigare matlådor eller äta helt på jobbet när det är OK mat.

* Inte köpa gymkort utan ut och gå istället.

* SLUTA SHOPPA KLÄDER PÅ INTERNET. Kommer att bli det svåraste målet att uppnå...


Jag återkommer...

CSN

Av M - 25 januari 2010 21:54

Vilka blodsugare, jag har ju lika mycket lån kvar som förra året!

Av M - 24 januari 2010 19:55

Jag älskar bananer, men idag när jag skulle äta en banan fick jag larver i munnen. Jag försökte kräkas men det gick inte! Så jag tog ett glas Southern Comfort istället i hopp om att i fall det slank ner en larv så dog den kanske...


Det värsta är ju att jag inte vet vilken sorts mask/larv det var, men efter lite googling så gissar jag att det är en bananflugelarv. Det känns som det enda tänkbara. Eller någon afrikansk larv som gör mig blind...Det återstår att se.


Än så länge mår jag bra :/



Av M - 23 januari 2010 19:43

När jag vaknar på lördagsmorgonen ligger jag inte speciellt länge och drar mig, utan jag går upp och bara går runt i lägenheten ett tag och checkar av vad som ska göras och undrar om jag kanske gör en lista.


Hela dagen i dag har jag bara gått och myst och det har varit riktigt trevligt :)

Presentation

Omröstning

Brukar du skänka pengar till välgörenhet?
 Nej
 Ja

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards