Alla inlägg under mars 2008

Av M - 28 mars 2008 23:20

Från och med idag ska jag börja med en bra eller shite-lista.


Shite:

När bussen går precis när jag närmar mig lite lätt springande.


Bra:

Att SL håller tidtabellerna så bra.



Av M - 28 mars 2008 23:14

Det känns som att jag förlorat 5 år av mitt liv, jag vill ha tillbaka dem. Så nu kör jag dubbelt så fort i motsatt riktning.

Imorn ska jag köpa såna där stora trosor på Lindex, de såg sköna ut. Det är så skönt att stringmodet är borta. Eller så börjar jag bli gammal.


Jahapp, då flyttade vi jobbet idag.

Hur tänker föräldrar när de skickar barnen till dagis när vi flyttar? Visst med föräldrar som jobbar, men föräldrar som går hemma. Ska jag jobba i den här branschen då måste jag:

Sova mer

Inte ha något socialt liv

Helst nunna

Bo brevid jobbet


Alla förväntar sig att jag sa vara rolig och komma med en massa smarta idéer.

Kul.


god natt fegisar



ok jag pratade med mig själv.



 Stop trying to make conversation to me that will require me thinking

Av M - 25 mars 2008 19:58

All the world's a stage

Av M - 25 mars 2008 19:47

Varför vågar jag inte säga till när folk tränger sig i busskön?


Det var lång kö och så kommer det någon surtant och ställer sig precis bakom mig, även om det fanns fem personer bakom mig som hade köat ett bra tag.

Hon ställde sig där och jag vågade inte säga till.

Så blev jag också surtant, mest sur på mig själv att jag inte sade något.

Min farfar skulle sagt till, "Där är kön" eller nåt annat häftigt.


Min pappa sa till en gång när en snorunge hade tagit en banan inne på Konsum och stod och smaska. Min pappa var så präktig och påpekade att man skulle minsann betala först.

Ungen pekade på skylten ovanför huvudet:

"Vi bjuder alla barn på gratis frukt."


Inte fan vågar jag säga till någon då.

Jag kommer säkert också bli en surtant som tränger mig i busskön, bara för att ge igen.

Av M - 24 mars 2008 21:03

Nu har jag packat upp.

Sovit och det sista av Irland har runnit av mig i duschen.


Jag träffade ett par tanter på planet, de ville ha lite tips om vad de kunde göra i södra delen av Irland. Jag sa Ring of Kerry.

Sen satt vi och pratade om kartor.

Den ena visade antydningar till att hon inte gillade stockholmare, vi är riktigt hemska.


Killaloe


Av M - 24 mars 2008 20:57

Baile Átha Cliath = God Jul.

Nä, det betyder Dublin faktiskt. Eller Town of the Hurdled Ford.

Men Dublin är inte så upphetsande, det är resten av Irland som är skummet på Guinnessen.

Daggen på grästippen.


De tar inte upp hundbajset efter sig i alla fall, så jävla perfekta är de alltså inte.


FFS

Av M - 20 mars 2008 21:09

En sak förstår jag inte, varför vill inte föräldrar ha sina barn hemma när de är hemma själva?

Varför ska ni hela tiden exkludera era barn i era liv.

Förskolan är ingen barnpassning för att ni ska shoppa eller fika!


Speciellt när förskolebarnen har fått småsyskon, då är det helt plötsligt härligt att skicka iväg den andra.

Det är så viktigt att acceptera att det är en stor förändring och att det äldre syskonet får sjunka in i rollen. Inte genom att bli skickad från hemmet!

Av M - 20 mars 2008 21:06

Nu är jag packad och klar för att sova.

Sen bär det av till Irland.


Glad påsk, vi ses på måndag. Med nya foton såklart.

Presentation

Omröstning

Brukar du skänka pengar till välgörenhet?
 Nej
 Ja

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards