Alla inlägg under oktober 2008

Av M - 30 oktober 2008 19:56

Jag laddade precis upp min bild till höger ----->


Jag frågade min mamma om hon tyckte den var ball.


Först så trodde hon inte att det var mina ögon sen frågade hon om det var ett äpple.


ha


ha


ha


ha


:(

Av M - 29 oktober 2008 19:29

Jag gjorde en supergod äppelpaj i helgen (glutenfri såklart), och lika enkel att göra som vilken smulpaj som helst.


Sen så är det ALLTID godast att baka själv, snälla köp inte halvfabrikat.


Äppelpaj


4 halvstora äpplen

2 msk socker

1 tsk kanel

2 dl glutenfri mix

3 msk socker

75 g smör


Skär äpplena och skala om du vill. Placera dem vackert i en form och strö över kanel och socker.

Blanda mix, socker, smöret till en härlig, smulig massa som sedan strös över äpplena. Kan det bli enklare?

225 grader i 20 minuter.

Före


Efter 

Med vaniljsås!

Av M - 28 oktober 2008 19:05

Det skulle bli så himla trevligt att åka till Medelhavsmuseet och komma igång med Rom.


Men så var den avdelningen stängd.

Bara Egypten var öppen, visst är det kul men jag har sett den så många gånger och jag var verkligen redo för att se Rom.


Januari ska den avdelningen vara klar.


Vi åker till Rom i april.

Av M - 28 oktober 2008 18:57

Jag vill be om ursäkt för att jag skrev i ett tidigare inlägg att Commes des Garçons kommer till H&M's Online shop den 23/10. Så är det naturligtvis inte, den kommer ju den 13/11.


Som plåster på såren kommer lite inspiration.


Jag har letat efter en helt vanlig svart kjol och äntligen hittade jag en som passar min kropp.

Sen har jag blivit förälskad i rosor.


Av M - 23 oktober 2008 18:53

Nu har jag bakat bröd i mitt heta kök och imorgon får jag herrbesök.


Jag känner ingen inspiration på "skriv inlägg" sidan.

Av M - 22 oktober 2008 22:12

I can dance if I want to.


Imorgon ska jag göra glutenfritt bröd med solroskärnor och linfrön.

Av M - 19 oktober 2008 17:09

Jag blir så glad när jag ser att det för en gångs skull är det talangfulla människor som blir framröstade i Idol.


Svenska folket vill se artister med karisma och som är musikaliska och framför allt har individualitet. Inte en till Britney Spears, vi är för petiga för det.


Om femhundra år tror jag att vår tidsålder kommer att kallas Individualismen, aldrig förut har det varit så viktigt för människan att utveckla sina egna intressen.

Se bara på Japan, där kan du välja mellan tusen par olika skor, väskor, toppar och jackor. Det börjar komma hit till Europa men vi är inte riktigt där ännu.

Här är en blid där individualismen kanske har gått till överstyr, jag blir liksom mätt av alla intryck och signaler som skickas ut på en och samma gång.


Däremot är det ovanligt i Sverige där vi är väldigt trendlåsta.

Det är som om hela Sveriges befolkning bestämmer sig vad som gäller, nu är det jeans istoppade i höga stövlar, ekologisk mat och satsa på karriären. För ett par år sedan var det Sushi eller Tacos. Då skulle ta mig faan alla göra det också.


Nu hoppas jag bara att H&M satsar på ett bredare sortiment (vad sägs om en Cosplay hörna?) och Fair Trade.

Av M - 19 oktober 2008 17:08

Nu har jag städat, dammat och dammsugit.


Jag får ju herrbesök nästa helg förstår du.

Presentation

Omröstning

Brukar du skänka pengar till välgörenhet?
 Nej
 Ja

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards